LES PEINTRES
de vivre et son estat maintenir, dé leurs bons grez et bonnes volontez, sans aucune contraincte, si comme ilz disoient, recon­gnurent et confessèrent en là presence et par, devant lesd, notaires, comme en droit jugement et par ces presentes recongnois­sent et confessent avoir fait et font l'un d'eulx à l'autre grace mutuelle et don esgal de tous et chascuns les biens meubles et conquestz immeubles qui se trouveront ap­partenir au premier deceddant d'eulx, au jour de son decedz; par vertu de laquelle grace mutuelle et don esgal le premier deceddant veult et entend que led. survivant ayt, preigne et pocedde, en quelque estat qu'il soit et devienne, toute la part et por- . tion desd, biens meubles et conquestz im­meubles qui se trouveront appartenir aud. premier mourant au jour de son-decedz, pour en jouyr par icelluy survivant en plaine propriété, sa vye durant, selon la coustume des ville, prevosté et vicomté de Paris, pourveu toutesfoys que, au jour du decedz dud. premier mourant, il n'y ayt aucun enfant ou enfans, naiz ou à naistre, procréez dud. mariage. . ... Faict et passé en la maison desd, mariez, après midy, l'an 1699, le lundy, 18e. jour d'octobre, et ont iceulx mariez signé la minutte des presentes avec lesd, notaires soubsignez, demeurée en la possession dud. François, l'un d'iceulx. Si­gné : Nourry et François. .
Suit l'insinuation en date du 2 9 décembre 1599; le contrat est apporté au Châtelet par Paul Payen, avocat en Parlement, pro­cureur de Jacob Bunel et de Marguerite Bahuche.— (Arch, nat., Y 138, fol. 3 o 9.)
128. — Marguerite Bahuche, veuvede Jacob Bunel. — 14 décembre 1615.
Marguerite Bahuche, veuve de Jacob Bunel, peintre du Roi, demeurant aux Ga-
(1534-165.0).                                    83
leries du Louvre, assiste au mariage de Marthe Jumeau, sa nièce, fille de Daniel Jumeau, marchand à Tours, et de feue Marthe Bahuche, avec Claude Michel, secre­taire ordinaire de la chambre du Roi, et leur fait donation de 4,5oo livres, dont ij5oo en avancement du droit successif à elle échu par le décès de sa mère, et 3,ooo livres én pur don, pour l'amitié qu'elle porte à sa nièce; sur lesquelles 3,ooôlivres, 1,5oo avaient été léguées à la­dite Marthe Jumeau par Jacob Bunel, pour être payées après le décès de Marguerite Bahuche. Parmi les témoins figurent Robert Picou, peintre et valet de chambre du Roi, cousin de Marthe Jumeau, Moillon, peintre du Roi, Guillaume Dupré, premier sculp­teur du Roi, amis de la veuve Bunel et de Marthe Jumeau. — (Arch, nat., Y 157, fol 65 r".)
129. — Contrat de mariage de Pierre Boulle, tourneur et menuisier du Roi, et de Marie Bahuche, fille dePierre Bahuche, marchand à Lyon'. - 12 septembre 1616.
Par devant les notaires et garde nottes du-Roy nostre sire en son Chastelet de Paris soubzsignez furent presens en leurs personnes Pierre Boulle, tourneur et me­nuisier du Roy, demeurant dans les galle­ries du Louvre, filz de deffunct David Boulle, * en son vivant habitanf et bourgeois du lieu de Verrière au comté de Neufchastel en Suisse, usant et jouissant de ses biens et droicts, pour luy et-en son nom, d'une part, et dame Margueritte Bahuche, vefve de feu noble homme Jacob Bunel, vivant painctre et vallet de chambre du Roy, demeurant ausd, galleries du Louvre, ou nom et comme stipullant en ceste partye.pour Marie Ba­huche, fille de honorable homme Pierre Bahuche, marchant, demeurant en la ville